[OANNES Foro] Reality show sobre pescadoras

Luis Icochea luisicochea en yahoo.com
Vie Ene 13 07:11:07 PST 2012

Estimados amigos: mientras q en Peru y Latinoamerica los reality shows muchas veces pasan tonterias o chismes sin trascendencia en Alaska a partir del 2 de febrero pasaran un documental de una madre y dos hijas de veintitantos años que trabajan en la pesca del Salmon a bordo de una embarcacion. Esta historia sera trasmitida en 7 capitulos y piensan que muchas mujeres al verlas se animaran a salir a la pescar en mareas de varios dias. Si consiguiera los capitulos tratare de hacerlos llegar a las futuras pescadoras artesanales.
Saludos
Luis icochea

12 January, 2012 - It’s not often that there’s a story in the mainstream media about seafood in which women are predominantly featured — unless it’s an article warning pregnant and nursing women of the so-called dangers of consuming certain fish species.

Which is why a recent story in Alaska Dispatch may have turned some heads. A new reality TV show on The Learning Channel (TLC) premiered in late December, featuring a fishing family that includes a mother and two 20-something daughters.
“Hook, Line & Sisters” provides a woman’s perspective on commercial salmon fishing. So will the program encourage more women to enter a male-dominated profession?
“It’s interesting, because there’s two girls and that’s not typical,” said Julianne Curry, executive director of the Petersburg Vessel Owners Association and a salmon seiner and halibut longliner. “And to put one of those girls in the skiff in one of the most highly competitive fisheries in the industry is impressive. Sierra’s [one of the two daughters] knowledge and insight of how the fishery is managed was really encouraging — it was the most profound part of the show for me.
“There’s not a ridiculous amount of coverage for the fishing industry itself [in the mainstream media],” continued Curry. “Women, when it comes to the media, it seems, are a novelty. But this story is different, catchy and exciting. And everything these days is about getting the word out with something exciting or sexy or whatever the buzzword is for the day, so it will be interesting to see what happens. I think that more awareness for the commercial fishing industry itself is a good thing.”
Linda Behnken, president of the Alaska Longline Fishermen’s Association and a longliner herself, told SeafoodSource that she isn’t sure if the show will inspire more women to get involved in the industry. But she thinks it will help women understand that commercial fishing is not only an option but also a great opportunity.
“I think it’s important women feel it’s an option for them and that they have the confidence and the skills to participate,” said Behnken. “A lot of women aren’t prepared for it, they just don’t grow up learning the skills needed. I would like to see our culture prepare women better in that way with those sort of hands-on skills. It’s certainly a way of life that I love and has taught me a lot.”
Seven episodes of “Hook, Line & Sisters” are scheduled to run, with the last one airing on 2 February. The show features husband-and-wife team Dean and Susan Anderson, who live in Breckenridge, Colo., in the offseason, and their two daughters, 26-year-old Sierra and 21-year-old Memry. The family seines for salmon in Southeast Alaska.

De: warlin panta ruiz <warlin_elmer en hotmail.com>
Asunto: Re: [OANNES Foro] *****CUESTION DE ORDEN***** Re: Señor Icochea. No le aceptamos sus despectivos. Aclare sus expresiones. Sur Perú
A: oannes en lista.oannes.org.pe
Fecha: jueves, 12 de enero de 2012, 10:02 pm

SHANGAI INTERNATIONAL FISHERIES & SEAFOOD EXPO 2012
SIFSE 2012 - wwww.sifse.com/en - 7th Edition
Participa en una de las ferias mas importantes de China
Consultas al Tel. 999441345 o al
Email: fjma en consultingtradeagency.com

respaldo  a ong   como pescador  natural  se q es  depredacion   niego  rototudamente   su pedido  señor icochea  usted q sabe  del mar  usted solo sabe sentarse  en una silla  mirar  grandes inters   pero no sabe  ni que sabor  tiene el agua de mar  si es dulce o salada nosotros  podremos  ser pescadores   de grandes escalas   pero eso no da derecho  de    q depredar nuestro mar   porque ese  nuestro unico sustento sigamos  amigos   de ong
 luchando  esta causa  de inters sechura esta  cn untedes  para apoyar
 elmer panta